I've got the key


Ingen kickar fotboll som han

Igår var det fotboll Sverige - England på Wembley som gällde. Våra ordinarie platser turned out to be mitt bland 1000 engelska fans. När det var dags för svenska nationalsången var det vi svenskar som tog i för fölla muggar och fick blickarna på oss om man säger så haha.
Céline till vänster kommer från Schweiz och är Sveriges största supporter, inget slår hennes "heeelveeete!".
Här ser vi kanske lite väl överlyckliga ut, i och med att resultatet blev 1-0 till Englands fördel (detta genom självmål). Men, trots att Sverige torskade så hade vi en väldigt härlig kväll och stöttade dem till fullo på läktaren.
Denna bild summerar matchen väldigt fint.

Kunskap är vårt vapen

"You don't have to do everything by the book. The answers to life aren't multiple choise, they're free respons".

Last of the English roses

I Lördags var vi i Regents Park och luktade på lite rosor, var en alldeles härligt lugn höstdag. På kvällen bjöd vi in på Fajitas kväll hemma hos oss vilket rundade av dagen på ett mycket trevligt vis. Söndagen var även den väldigt lugn med en fika på caféet "Fika" i Brick Lane (som jag förövrigt bor 10 min gångavstånd ifrån). Jag lyckades till och med köpa på mig två myströjor som pricken över i;t... uj uj hur skall detta sluta.

Sing sang sung

På fredagkvällen hade vi avskedsmiddag för bästa Sung, som tillbaka åkte hem till Korea idag...
Dessa två jepparna har jag känt allra längst här i London, näst efter Mimmi såklart, efter 3 månader är det jävligt svårt att säga hejdå kan jag lova er. Men någon gång i framtiden bär det av till Korea, det är ett som är säkert!
Dessa vännerna förgyller mina dagar med skratt, the time of my life.
Vi åt mat på en koreansk restaurang och det var verkligen supergott! Och en ny upplevelse.
"Huuurra hoora hooora!" fick Henrik att grina av skratt.
Här är vi nästan allihop tillsammans, mätta och belåtna påvägen till puben. Mycket fin kväll!
Jag måste återigen bara säga, att fyfan vad jag kommer att sakna dig underbara människa! Min partner in crime på lektionerna och världens bästa ordbok, finns ingen som kan så många ord som Sung. Genomgo!

RSS 2.0